در تمام این کره خاکی اگر انسانی بخواهد از چیزی اعم از جسم و جاندار استفاده کند باید او را به تسخیر و استخدام خود در آورد .

برای استفاده از فلزات و مواد معدنی پس از احاطه کامل ، آنها را به استخدام در آورده و شکل میدهد .در مورد جانداران حتی جانداران وحشی آنها را گرفته در قفس میکند و سپس از آنها بهره برداری مینماید :یعنی به تسخیر میکشد و این نشانه اشرف مخلوقات بودن انسانها است.

این قاعده در دنیای نامحسوس مثل جن نیز صادق است . استفاده از این موجود برای افراد عادی بشر (غیر از پیامبران و بزرگان ادیان ) تنها با تسخیر امکان پذیر است .

متاسفانه یکی از بدترین اعمال بشر که ضررهای جبران ناپذیری به انسانها وارد می آورد تسخیر جن است . هیچ یک از مجربین این امور چنین کاری را مورد پسند نمی شمارد .

• فشارهای ابتدایی که برای دیدن عالم جن، انسان متحمل میشوند یعنی همان ریاضتها ، اذکار ، اوراد و اعمال
• وحشت و اضطراب اولین ملاقاتها که به علت استرس و حرکت شدید خود در بدن منجر به سکته مغزی و قلبی شده و یا فشار سنگین به سیستم کنترل مغزی باعث معلولیتهای نخاعی میشود و بسیار اتفاق می افتد افراد حالت روانی پیدا میکنند ( بد نیست دوستان سری به تیمارستانها و مراکز روانی بزنند ، خیلی از مریضی هایی که علم پزشکی چاره ای برای علاج آن ندارد و حتی اسمی به بیماری آنها نتوانسته بگذارد به دلیل همین ارتباط با اجنه و امثالهم بوده است)
• تحلیل قوای فکری ، روحی و جسمی در استمرار ملاقات با اجنه ، که نشانه های آنرا شما در بسیاری از احضار کنندگان مشاهده میکنید : رنگهای پریده ، حالت عصبانی ، تفکرات پست ، بدنهای لاغر و نحیف و.... غیر از کسانی که این امور نسل به نسل به آنها رسیده یا ریاضتهای بسیار سنگین کشیده اند البته آنها نیز راحت نیستند و دچار اختلالاتی میشوند
• ضرر به دیگران . اشخاص از این امور هدفی را دنبال میکنند غالبا برای استیلا بر امور دیگران مثل خراب یا درست کردن کسب و کار یا زندگی فلانی که در هر صورت دخالت در روند طبیعی زندگی بشر محسوب میشود و مستوجب عقاب است ( افرادی که از جن برای اینگونه امور استفاده میکنند کفاره میدهند)
• صرف نیروی و انرژی در کاری عبث ، بیهوده و نکبت ، کاری کودکانه که از هوای نفس انسان تربیت نشده سرچشمه می گیرد و پس از گذشت زمان اشخاص متوجه خواهند شد که اگر این وقت و انرژی را صرف کسب علم میکردند پیشرفتهای قابل توجهی داشتند (قالب افراد احضار کننده از سنین بالا برخوردارند و اگر نگاهی به همسنان آنها بیاندازید بزرگانی را میابید که برای بشر مفید و قابل احترامند اما احضار کننده بیچاره در بیقوله با بدترین وضع ، ناامید از زندگی ، انتظار ساعات پایانی عمرش را میکشد
)
 

تسخیر

1 - ( مصدر ) رام کردن مطیع کردن مقهور کردن مغلوب کردن .

2- بکار بی مزد وا داشتن .

3- بدست آوردن اختیار ، تصرف کردن .

4-( اسم ) قهر غلبه .

5- تصرف . جمع : تسخیرات.

 (مجموعه فرهنگ لغتها)

تسخیر یعنی بیگاری کشیدن (منجدالطلاب)

تسخیر یعنی رام کردن و فرمانبردار کردن (غیاث الغات)

تسخیر یعنی رام کردن و ناتوان کردن قهر آمیز ( المیزان فی تفسیرالقرآن)

تسخیر جن به این معنا است که کسی جن را اسیر کند و استثمار نمایدش ، تا مقصد خود را بوسیله او برآورده سازد . این مانند آن است که غل و زنجیر به گردن کسی اندازد و به جبر ، از او بهره برداری نمایند .

روشهای متعددی برای احضار و تسخیر جن ذکر شده است : خواندن ادعیه و اوراد مخصوص و تحمل ریاضت های عجیب و غریب از جمله نکات مهم برای تسخیر جن است . ولی همه آنها مقدمه و به منظور تسلط بر نفس است.

اجنه ای که مورد تسخیر انسانی قرار میگیرند در جامعه جنیان مورد تحقیر واقع میشوند .

یک جن در ابتدا از اینکه به خدمت انسان (که اشرف مخلوقات بوده و دارای رتبه وجودی خاص در بین همه مخلوقات است) در آمده است افتخار میکند اما به مرور زمان ازینکه در بند کشیده شده خسته و معذب میشود به همین دلیل هر عملی برای رهایی از این ارتباط انجام میدهد .

تسخیر جن اغلب اوقات یک عمل دو طرفه است . ضمن اینکه تسخیر کننده بهره میبرد جن نیز سود میبرد به این معنا : شخصی که تسخیر کننده است هدفی را دنبال میکند و برای رسیدن به آن از قدرت ، سرعت و نامرئی بودن جن استفاده مینماید اما مسئله به اینجا ختم نمیشود حال در قبال این اعمال و گرفتار بودن در دست انسان جن نیز خواسته هایی دارد که باید توسط تسخیر کننده انجام شود و در غیر اینصورت مورد اذیت و آزار قرار خواهد گرفت دقیقا عین یک معامله دوطرفه .

و تفاوت تسخیر جن با یک حیوان وحشی همین است که چون جن نیز دارای شعور و اراده است در قبال خدمت رسانی چیزی میطلبد.

البته ارتباط با انسان خود باعث قدرت جن و نیرو گرفتن از انرژیها و عقل انسان است و حتی اگر علنا چیزی را نخواهد (که حتما میخواهد) بهره خود را برده است و تسخیر کننده بدون اینکه بداند هر روز در حال از دست دادن نیروهای درونی و جسمی خود میباشد.

بسیاری از مردم برای اهداف خوب سراغ تسخیر جن میروند مثلا برای اینکه مشکلات مردم را حل کنند برای همین دلیل کارشان را الهی میدانند ، از طرفی میگویند ما اوراد و طلسماتی را با خود همراه میکنیم که ضرر اجنه شامل حالمان نشود ، اما با رسیدن به این قدرت کاذب هوای نفس بیدار شده ،قطعا از این ارتباط سوء استفاده میشود و اجنه در صورتی که نتوانند به خود شخص ضرر بزنند قطعا اطرافیان را مورد اذیت قرار میدهند ، راه های بسیاری را نیز برای ضرر های غیر مستقیم طی میکنند به همین دلیل شاید بیش از 90 % از کسانی که اعمال احضار و ... را انجام میدهند افراد مفلوک و فقیری هستند و این سوال در ذهن میآید : که اگر تو کاری میتوانی بکنی اول برای خود میکردی.

ما اعتقادی به در اختیار قرار دادن اوراد ، اذکار و اعمال ارتباط با اجنه نداریم . صرف نظر از غیر شرعی بودن این مسئله

اولا افراد نمیتوانند از دستوری واحد برای ارتباط با جن استفاده کنند زیرا قدرتهای روحی متفاوت است دوما درصورت اجرای اعمال و دستورات بصورت کامل چون فرد هنوز از بنیه کامل برای تسلط برخوردار نیست نمیتواند ملاقاتی با اجنه داشته باشد به همین دلیل پس از ریاضتهای طاقت فرسا به اصل وجود جن که در کتب آسمانی آمده را نیز منکر میشود سوما بدلیل احاطه نداشتن به دنیای جن  امکان تسخیر اجنه با قدرتهای بالا وجود دارد ( تسخیر جن همان دام پهن کردن یا صید است که تا صید رویت نشود از توان و نوع او خبر ندارید) لذا ضررهای جبران ناپذیر ، بسیار اتفاق میافتد
=============
جن‌ها از آهن می‌ترسند، و هرکسی موفق شود سوزنی در بدن و یا لباس آنها وارد کند می‌تواند کنترل انها را در دست بگیرد، ترس زیاد آنها از آهن باعث می‌شود تا آنها نتوانند آهن را از بدن یا لباس خود در آورند. گفته‌اند که مردی هر روز اول صبح متوجه می‌شد که اسبش خسته‌ است، گویی تمام شب را دویده باشد، یک روز اول صبح دید که دختری زیبا سوار حیوان شده. او متوجه شد که دختر جن بوده و به سرعت سوزنی را در لباس او فرو کرد و آن جن را تسخیر کرد. اینگونه بود که دختر در خانه آن مرد به عنوان خدمتکار و آشپز به کار گرفته شد. او چنان نان‌های خوشمزه‌ای می‌پخت که در کل کشور نظیر نداشت. خانم خانه که کنجکاو شده بود که جن چگونه نانی به این خوش طعمی می‌پزد، یک روز صبح جن را دید که بر روی آرد ادرار می‌کند و با مخلوط کردن آنها خمیر درست می‌کند. جن که متوجه کدبانوی خانه شده بود و فهمید که ممکن است بابت این کار تنبیه شود، بقالی را فریب داد و وی سوزن را از لباس جن در آورد و او فرار کرد